بازدهی بیشتر از دوربین دیجیتال تک لنزی

شنبه 21 مرداد 1396
11:11
نوین مارکتینگ

اگر مثل بسیاری از عکاسان باشید به احتمال زیاد در فکر خرید دوربین عکاسی و یا تجهیزات جدیدی هستید که می خواهید با استفاده از آن ها عکس های شگفت آوری بگیرید. در واقع یک لنز جدید اغلب باعث ایجاد تغییرات چشمگیری در عکسبرداری می شود. مورد دیگری که باعث تأثیر بیشتری در کار شما می شود، اطلاعات شما در مورد DSLR تان است. همانطور که آنسل آدامز مهمترین جزء یک دوربین عکاسی، دوازده اینچ پشت آن است. توانایی استفاده مؤثر از دوربین عکاسی و دانستن اصول ترکیب، به شما در خلق تصاویری شگفت آور کمک خواهد کرد و اصلاً هم مهم نیست که شما از چه تجهیزاتی برای آن استفاده کرده اید. اگر به دنبال پیشرفت در این زمینه هستید چه آماتور باشید و چه یک عکاس حرفه ای، شناخت بیشتر دوربینی که در اختیار دارید دریچه های بسیاری را به سوی موفقیت به سوی شما باز می کند. اگر می خواهید بیشترین بازده را از دوربین دیجیتال تک ‌لنزی بازتابی (DSLR) داشته باشید _ یا اگر به دنبال خرید یک دستگاه جدید هستید _ در اینجا نگاهی به مواردی می اندازیم که به شما در استفاده از بیشترین پتانسیل دوربین خود کمک می کنند.

خرید دوربین عکاسی

1. کتابچه راهنما را بخوانید.

اگر تا به حال راهنمای استفاده را مطالعه نکرده اید، DSLR شما اساساً یک دوربین کامپکت گران قیمت است! راهنمای استفاده یکی از مهمترین همراهان دوربین عکاسی است که اغلب نادیده گرفته می شود. خواندن کتابچه راهنما به شما کمک می کند تا با دوربین بیشتر آشنا شده و به شما کمک می کند تا کاربرد تمامی دکمه های طراحی شده بر دوربین را بشناسید.

2. ویژگی ها و خدمات ارائه دهنده دوربین و خود را بدانید

مطالعه راهنما استفاده در این مورد باید نیاز های شما را به طور کامل برآورده نماید اما دانستن ویزگی های کاربردی دوربین شما و امتحان کردن هر یک از آن ها به شما کمک می کند تا از بیشترین بازده دوربین نهایت استفاده را ببرید. برای مثال شناخت حالت پشت سر هم، تلاقی فلش، تنظیمات داخلی دوربین و تصویربرداری زمان‌گریز، همه و همه می توانند در گرفتن تصاویر به شدت تأثیرگذار باشند. بعضی از دوربین ها همچنین دارای قابلیت تصویربرداری دامنه دینامیک بالا یا HDR هستند که برای شما امکان ادغام جلوه های بصری در دوربین را فراهم می آورد.

3. مهارت در مثلث آشکاری

شناخت تنظیمات پایه دوربین عکاسی، سرعت شاتر، دیافراگم و ایزو قدم مهم دیگرای است که باید بردارید. یکی از بهترین چیز ها در مورد DSLR داشتن توانایی کنترل تنظیمات برای خلق تصویر دقیقی است که شما به دنبال آن هستید. در کنار تنظیمات خودکار بهتر است دانشی نسبی از مثلث آشکاری و چگونگی کارکردن تنظیمات مربوط به آن را داشته باشید.

4. یک واحد فلش جداگانه تهیه کنید

فلش فابریک دوربین شما ممکن است نتایجی بد نما برای شما پدید بیاورند و در مواقع ناسازگار به عنوان یک حقه برای ظاهر شدن عمل میکند. اما نه به این معنا که شما به فکر داشتن یک فلاش دیگر باشید. در عوض به فکر استفاده صحیح از فلاش خود باشید. بله حتی اگر دوربین عکاسی شما دارای فلاشی مؤثر باشد. با تهیه یک فلاشر نسبتاً ارزان قیمت می توانید پخش نور بیشتری برای عکسبرداری خود داشته باشید. یا چگونگی راه اندازی آن را یاد بگیرید تا سوژه های شما را کورنکند. همچنین ممکن است شما به عکاسی بدون فلش تمایل داشته باشید. توانایی اشاره به نور در جای لازم، یک آزادی عمل فوق العاده در حین خلق تصویر در اختیارتان قرار می دهد.

5. عکسبرداری خام

اگر شما پس از تصویربرداری به انجام فرآیندهایی روی عکس اقدام می کنید، ممکن است به فکر عکسبرداری خام بیافتید. زمانی که شما با فرمت JPEG عکسبرداری می کنید، تصاویر شما در دوربین پردازش می شوند. اما در عکسبرداری خام، تصویری در اختیار شما قرار می دهد که تمامی داده های عکس و دیگر جزئیات بعدا در لایت روم حفظ شده و در زمان ارائه بیشترین انعطاف پذیری را خواهد داشت. اولین باری که میخواهید تصویری خام داشته باشید ممکن است تنظیم دوربین خود را روی خام و JPEG گذاشته باشید. در این صورت شما میتوانید هر دو فرمت را در اختیار داشته و در مراحل بعدی عکاسی با توجه به نیاز خود از آن ها استفاده کنید.

6. شیوه های جدید را امتحان کنید

معمولا با یک نوع عکاسی احساس راحتی بیشتری می کنیم چرا که انجام کار های قبلی خیلی آسان تر به نظر می آید. برای گسترش افق های فکری خود و کسب تجربه بیشتر، سعی کنید چیز های جدید را امتحان کنید. انواع مختلف شیوه های عکسبرداری را امتحان کنید. عکاسی از منظره ها، حیات وحش و یا حتی عکاسی خیابانی را امتحان کنید، در یک کلاس عکاسی ثبت نام کنید و یا به یک گروه عکاسی ملحق شوید.

7. عکس های زیادی بگیرید.

به منظور بهره گیری بیشتر از دوربین خود شما به تمرین بسیاری نیاز دارید. گرفتن عکس های مختلف با شرایط نوری مختلف می تواند در به کار گیری دانش خود جهت استفاده و درک بهتری از دوربینتان کمک می کند. به یاد داشته باشید: عکس های دیجیتال مجانی هستند بنابراین نگران هدر دادن عکس نباشید.

8. از لنز ثابت استفاده کنید.

درحالیکه همیشه به یک لنز بزرگتر و بهتر برای داشتن عکسی بهتر نیاز نیست، عکاسی به وسیله یک لنز دیگر با دادن درک عمیق تری از کاربرد دوربینتان به شما، امکان توسعه مهارت هایتان را می دهد. لنز های ثابت ،با فاصله کانونی ثابت، قیمت زیادی نداشته و فرصتی عالی در اختیارتان قرار می دهد تا با استفاده از یک عمق باریک زمینه و همچنین سرعت بیشتر شاتر در شرایط کم نور، تصویری با کیفیت بالا داشته باشید. در حالیکه فکر کردن به اینکه با داشتن یک DSLR بهتر می توانید تصاویری حیرت آور خلق کنید، اما این مسئله مهم را به خاطر داشته باشید که بهترین دوربین برای کار عکاسی، دوربینی است که شما در حال حاضر آن را در اختیار دارید. بجای فکر کردن به خرید یک دوربین عکاسی جدید، سعی کنید با دوربین فعلی خود بیشتر آشنا شوید تا بتوانید بیشترین بازده را از آن داشته باشید.

برای خرید دوربین دست دوم روی کلمه کلیک کنید.


[ بازدید : 32 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به recordcanon است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]