نکاتی مهم برای عکاسان مبتدی

چهارشنبه 14 تير 1396
10:48
نوین مارکتینگ

من طی سالها و پس از عکاسی های مداوم به ایده هایی رسیده ام، امیدوارم برای شما هم مفید باشند.

1. از همان ابتدا تمام پس انداز خود را صرف خرید تجهیزات گران قیمت نکنید.
با تجهزیات ارزان قیمت هم می توان عکس های بسیار زیبا و چشم گیر گرفت. هرچه عکس های بیشتری بگیرید، هنگام تغییر دوربین بهتر می توانید تصمیم بگیرید که چه دوربینی مناسب اهداف شماست.

2. سه پایه فراموش نشود.
از طرف دیگر اما خرید یک سه پایه ارزان ارزشش را دارد، به خصوص اگر دست های شما هم مثل من می لرزد. وقتی اولین سه پایه ام را خریدم، رضایت خودم از عکس هایم سر به فلک کشید. برای ثبات بیشتر، علاوه بر اینکه دوربین را بر روی سه پایه قرار می دهید، از تایمر خود دوربین نیز استفاده کنید.

3. همیشه دوربین تان را همراه خود داشته باشید.
گاهی اوقات زمانی که اصلا انتظارش را ندارید موقعیتی پیش می آید که می توان در قالب یک عکس فوق العاده ثبتش کرد. اگر تجهیزات نسبتا ساده ای را - فقط یک کیف دوربین کوچک و یک سه پایه - همیشه همراه خود داشته باشید می توانید از این فرصت های غیر منتظره استفاده کنید.

4. فهرستی از عکس هایی که می خواهید بگیرید تهیه کنید.
در موقعیت هایی که نمی توانید دوربین خود را همراهتان داشته باشید، اسم مکان هایی که دوست دارید باز هم به آنجا برگردید و عکس برداری کنید را در یک دفترچه کوچک بنویسید. حتما تمام اطلاعات مهم را با جزئیات یادداشت کنید، مانند روشنایی یا آب و هوا، بنابراین می توانید دقیقا در همان موقع از روز یا همان آب و هوا به آنجا بازگردید. اگر دفترچه هم نداشتید، این اطلاعات را در موبایل تان ثبت کنید.

5. از سوژه هایی که در نگاه اول ممکن است خسته کننده به نظر برسند چشم پوشی نکنید.
ممکن است هیچ چیز جالبی برای عکاسی در اتاق نشیمن و یا حیاط خلوت خود پیدا نکنید، اما سعی کنید در محیط های آشنا با دیدی تازه به دنبال سوژه بگردید. ممکن است یک پرتوی نور دلفریب و یا حتی یک دسته گل وحشی غیر منتظره در حیاط خود پیدا کنید. اغلب یک سوژه ساده می تواند به یک عکس زیبا تبدیل شود.

6. از فرایند یادگیری لذت ببرید.
قشنگ ترین جنبۀ یک سرگرمی مانند عکاسی این است که همه چیزی برای یادگیری وجود دارد. از اطراف خود می توانید الهام بگیرید. وقتی به چشم یک عکاس به اطراف نگاه کنید فرصت هایی را خواهید دید که قبل از این هرگز به آن توجه نمی کردید.

7. از منابع آموزشی رایگان حداکثر استفاده را بکنید.
از وب سایت Flickr و یا وب سایت های مانند Digital Photography School Forum می توانید الهام و راهنمایی بگیرید. همچنین کتابخانه محلی تان هم احتمالا تعداد بی شماری کتاب با موضوع عکاسی داشته باشد. اگر دوست دارید در مورد ادیت و ویرایش بعد از عکاسی نیز یاد بگیرید، نرم افزار های رایگانی مانند GIMP را امتحان کنید.

8. همۀ تنظیمات دوربین تان را بررسی و امتحان کنید.
تنطیمات دوربین دست شما را برای گرفتن انواع عکس ها باز می گذارند. برای سر درآوردن از علامت هایی که روی دوربین وجود دارند دفترچه راهنمای کاربر دوربین را مطالعه کنید. در حین بررسی، سعی کنید با تنظیمات متعدد از سوژه عکس برداری کنید تا متوجه اثرات آن تنظمات شوید.

9. قوانین پایه ای را بیشتر بشناسید.
میزان اطلاعاتی که در مورد عکاسی در اینترنت وجود دارد بی نهایت زیاد است. ابتدا چند مقاله در مورد ترکیب بندی بخوانید. به چیزهایی که عکاسان با تجربه در مورد روش ها و تکنیک ها می گویند دقت کنید. قبل از شکستن قوانین، باید آنها را بشناسید.

10. دائماً و به طور منظم عکس برداری کنید.
سعی کنید هر روز از یک چیزی عکس برداری کنید. اگر نمی توانید حداقل زمان را برای تمرین منظم اختصاص دهید تا چیزهایی که یاد گرفته اید را فراموش نکنید. یک راه عالی برای اینکه در خودتان انگیزه ایجاد کنید انجام تکالیف هفتگی در انجمن DPS است.

11. از امتحان کردن نترسید.
اگر از دوربین دیجیتال استفاده می کنید که لزومی ندارد نگران اشتباهات تان نباشید. همینطور به عکس گرفتن ادامه دهید تا در نهایت چیزی از آب دربیاید که دوست دارید. قطعا در طی فرآیند عکس برداری خیلی چیزها یاد می گیرید.


برای خرید دوربین دست دوم روی کلمه کلیک کنید.


[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به recordcanon است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]